• BIST 96.604
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 23 °C

BOLU DOĞASINI KEŞFEDİYOR

Bolu'da doğa turizminin geliştirilmesi için Bolu Belediyesi 1000 km doğal yürüyüş parkurları projesine imza attı. Belediye Başkanı Alaaddin Yılmaz, doğa turizmi adına İz TV'de Sırtçantam adlı programın yapımcısı yürüyüş parkurları uzmanı İsmail Şahinbaş ile anlaştı.

Bolu'ya doğal yürüyüş parkurları yapılıyor. Sırtçantanızı alıp Gölcük, Abant, Yedigöller, Mudurnu, Seben'i kısacası Bolu'nun doğal güzelliklerini gezebileceksiniz. İz tv'de sırtçantam adlı programın yapımcısı İsmail Şahinbaş, projenin sorumlusu Mudurnu Kent Konseyi Başkanı Mehmet Cantürk Şahinbaş'a bu çalışmada eşlik ediyor. Birlikte Bolu'yu karış karış gezerek farkındalıkları bulmaya çalışıyorlar. Şahinbaş çalışmalarında yaptıkları işin Bolu'nun doğasını Turizme yönelik planlamak olduğunu söyledi. Şahinbaş konuşmasında,"Planlarken insanların nerde tırmanış yapabileceklerini, nerde yürüyüş yapabileceklerini planlıyoruz. Bolu'nun doğal güzelliklerini keşfediyoruz. Bunun için iki yıllık bir çalışma dönemi seçtik. Bir yıl boyunca Bolu merkez dahil tüm ilçeleri gezdik. Bir yıl boyunca doğayı takip ettik. İlkbahar aylarından başlayarak kaç tane çiçek türleri yer alıyor. Bunların kaç tanesi Bolu'ya özgü kaç tanesi değil, bitki örtüsünde ne kadar çeşitlilik var bunları araştırdık. Yörede gezen insanların görebileceği hayvanlar neler bunları araştırdık. Çalışma sürecinde ikinci yıla girmiş bulunuyoruz. Bu yılda uygulama yapacağız” dedi.

“Bolu'yu da Bolululara tanıtacağız”

Şahinbaş, amaçlarının İstanbul ve Ankara'dan büyük şehirlerden insanları Bolu'ya çekmenin yanında, Bolu'yu da Bolululara tanıtmak olduğunu söyledi. Boluluların doğal güzelliklerinin farkında olmadığını söyleyen Şahinbaş, "Seben doğa açısından Bolu için bir şans. Seben'in suyu Karadeniz'den geliyor. Güneşi İç Anadolu bölgesinden geliyor. Bu nedenle Seben'in bitki örtüsünde çeşitlilik var. Mudurnu'nun kültürü ahilik geleneği var. Normal şartlarda Bolu'ya turist gelmemesi söz konusu bile olamaz. Turizm bebek gibi ilgi beklemektedir. Bolu'ya gelen turist vardır ama Bolu'ya yararlı hale getirilmesi için bir takım planlama yapılması gerekiyor. Bilimsel olarak projenin alt yapısı hazır.24 Nisan Pazar günü saat:11.00'de Kıbrıscık  Seben'in yolu ayrımında bulunan Bolu doğal yürüyüş parkurlarından ilk parkurun açılışı var. Açılacak parkur gördüğüm en güzel parkur.

Parkur Kınıkçı kanyonu diye geçiyor. Burası coğrafi açıdan olağanüstü güzel bir parkur, vadinin içinde çok güzel patika yollar var. İzmit, Nevşehir, Hakkari, Artvin, Antalya, Karabük Safranbolu'nun tanıtımını yaptım. Çalışmalarımda başarılı oldum Bolu'da da başarılı olacağımızı düşünüyorum” dedi.

“Bolu'da sermaye doğal Türkiye'ye Avrupa'ya örnek olacak bir proje olacak”

Dıgıtürk'te yayınlanan İz TV adına Bolu'yu tanıtan programlar yaptığını söyleyen Şahinbaş, “İlk programda Çubuk Gölünden karda Sülüklü Göle geçtik”dedi. Şahinbaş, hedeflerinin 2012 Şubat ayındaki Emit Fuarına 1000 km doğal yürüyüş parkurları gezi rehberini hazırlamak olduğunu belirtti. Şahinbaş konuşmasının sonunda, "Rehbere Bolu'ya özgü ürünleri turistlere nerden alabileceklerini yazacağız. Bolu'ya yürüyüş yapmaya yurt dışından ve yurt içinden turistlerin gelebileceği ölçekte yerleri belirledik. Örneğin Gölcük gölünden Karacasu'ya inen patika keşfettik. Abant'tan Bolu'ya gelecek üç parkur yapacağız. Yedigöller'den şehir merkezine bir parkurumuz olacak. İnsanlar Bolu'da sırt çantasını alıp Bolu'nun doğal güzelliklerini gezebilecek. Konaklamak için yerler bulacağız buralara bungola evler yapılacak. Biz çevreyi koruyan ama çevreden yararlanan turizm hamlesi yapıyoruz. Başarılı olacağımızı da inanıyorum. Bolu'da sermaye doğal Türkiye'ye Avrupa'ya örnek olacak bir proje olacak”diye konuştu.

İSMAİL ŞAHİNBAŞ KİMDİR?

İsmail Şahinbaş, 15 Aralık 1968 yılında Rize'nin Pazar ilçesinde dünyaya geldi. 1989 yılında fotoğraf tutkusu ile başlayan keşif ve macera isteği “aslanlar kendi hikayelerini yazmadığı sürece, avcılar daima haklıdır” mantığı çerçevesinde 2000 yılında Günışığı Turizm Yayıncılık şirketini kurdu.

Sırtçantam Gezi Kültürü Dergisi ve Anabasis Yayınları'nın Genel Yayın Yönetmenliği'nin yanında, özel temalı etkinlikler gerçekleştiren turizm acentasına da “akan su temiz kalır, durgun su kirlenir” anlayışı ile rehberlik yapıyor.Urartu ( Van – Bitlis – Ağrı – Hakkari – Muş ) , Kommagene ( Adıyaman – Kahramanmaraş – Urfa ) , Pamfilya ( Doğu Antalya ) , Likya Uygarlıkları'nın ( Batı Antalya – Muğla – Burdur ) coğrafyaları, kültürel ve arkeolojik değerlerine ilişkin uzun yıllara dayanan fotoğraf çalışmalarının yanında Safranbolu'nun kültürel mirası, Kaçkar Dağları'nın patikaları, bitki ve hayvan çeşitliliği, Kocaeli coğrafyası (Samanlı Dağları) ile de ilgili fotoğraf çalışmalarını sürdürüyor.

Doğam Anadolu isimli fotoğraf albümünün dışında; Çizimi Olmayan Şehir Safranbolu, Tanrı Yaratan Dağ Nemrut, Olympos Çıralı Adrasan gezi rehberi, Beldibi Prehistorik Mağaraları ve Kayasığınakları, Manavgat Ilıca gezi rehberi, Yuvacık gezi rehberi, Vanderya, Vangölü Havzası yayınların tamamının fotoğraf çalışmalarını gerçekleştirdi.

Her şeye karşın geleceğe bırakılabilecek en güzel miras temiz bir dünyadır anlayışı içerisinde çevrenin korunması ile ilgili mücadelesini sürdürüyor.

***

Doğanın Cömertlik Harikası: Kınıkçı Kanyonu

Bir gün önceden doğada yeni yollar keşfetmenin heyecanı ile içim içime sığmıyor…

Tarih 05 Nisan 2011 buluşma yeri Bolu Belediye Meydanı saat 09.00. Kafile başkanımız yürüyüş parkurları uzmanı İsmail Şahinbaş. Günün ilk heyecanı ve sürprizi meydan da ki dostlarla buluşmamızla başlıyor. Seben'den bizi almaya gelen Hüseyin Kılıç'la anında dost oluyoruz. Kısa sürede Hüseyin'le kaynaşmamızı onun sıcak tavırları ve yaşadığı coğrafya ya duyduğu sevgi sağlıyor. Sanki bizde keşfedilmemiş güzel doğa harikası yerler var ve her keşif için gelenin başımızın üstünde yeri var der gibi.

Bizi parkur başlangıcına götüren Hüseyin arkadaşla vedalaşarak saat 12.00 de İsmail Şahinbaş, Tahir Zorlu, Turhan Yılmaz ve ben keşfimize başlıyoruz. Köroğlu'nun karlı dağlarından akıp gelen suyun sesi ve vadideki düz çayırlar boyunca ilerlerken günlük hayatın her türlü kirliliğinden uzaklaşıp, doğanın insana verdiği dingin, sessiz, sakin, hazzı ve huzuru yaşıyoruz. Arkamızda Köroğlu Dağı ve doruklarında kar; akarsu boyunca, geniş çayırlar ayağımızın altında bahar tazeliğinde yumuşacık bana dokun der gibi…

Yol boyu İşin uzmanı İsmail Şahinbaş, yürüyüşle ilgili bilgiler aktarırken bir yandan da yeni yerler keşfetmenin verdiği hazla fotoğraflar çekiyor. Yanımızdan beni takip et dercesine akan akarsuyun peşinden giderken küçük bir kanyonun arkasından kalkan angut kuşları vahşi yaşama doğru adım attığımızı hissettiriyor.

Yolculuğumuz boyunca kısa verilen yemek, su ve sohbet molalarında keşfine çıktığımız Kınıkçı Kanyonu hakkında yorumlar yapıyoruz. Ben hiç bitmeyecekmiş gibi iki yüz metrede bir karşımıza çıkan vadi ve kanyonları 'Yüzüklerin Efendisi' filmin çekildiği İzlanda bölgesine, Turhan Bey'se, kuzeyin Torosları'na benzetiyor. Yolculuğun gizemli dünyasında Tahir'in ne dediğini pek hatırlamıyorum ama normalde herkesle her zaman konuşan İsmail Şahinbaş'ın molalar dışında ki tek konuşması sadece 'burası müthiş bir parkur' deyişini hatırlıyorum. 22 km'yi bulan yol boyunca doğanın bizden esirgemediği her türlü ihtişama tanık oluyoruz.

Vadide akan akarsudan 250 metre yükseklikteki patika yolda milyon yıl önceden kalan akarsu kalıntılarına, 800 – 900 metre yükseklikte peri bacasını andıran oluşumlara, kanyondaki şelaleye, mağaralarda ki kırlangıç yuvalarına tanık oluyoruz. 1.300 rakımlı Yayla Çayı bölgesinden saat 12.00'de başlayan doğa keşfimiz saat 21,30'da sabah ayrıldığımız Hüseyin arkadaşın el feneri işareti ile bizi uyararak buradayım demesiyle Çeltikdere Köyü'nde 676 rakımda vahşi doğa şartlarının sona erdiğini anlıyoruz.

Burada bizi bir sürpriz daha karşılıyor. Anadolu'nun zenginliği olan ve bir türlü kıymetini bilemediğimiz bin yüz yıllık Bizans Dönemi'nden kalma kilise, 'Yeter artık hoyratça davrandığınız, beni de hatırlayın, ben de doğanın, insanlığın, tarihin bir parçası, Anadolu'nun kültür zenginliğiyim' der gibi kurtarılmayı bekliyor.

Araçla akşam konaklayacağımız Seben'e doğru yol alırken yorgun ama doğa ile bütünleşmenin ve zorlu parkuru tamamlamanın hazzını yaşıyoruz…

Para alışverişi eksik kaldı demeyin. Kınıkçı Kanyonu'nda ilerlerken parayı, dünya telaşını aklınıza bile getirmiyorsunuz.

Son olarak önerim şu; 'Sırtçantam' İsmail Şahinbaş'la doğa keşfine çıkarsanız acıktığınızı ve yorulduğunuzu hatırlatın…

Yazı: Mehmet Cantürk, fotoğraflar: İsmail Şahinbaş

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 1989 Bolu Gündem Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.