• BIST 107.041
  • Ankara 32 °C

BOLU YERLEŞİĞİ (2) ve hayali esinti

Şenda Aksungur

Daha önce ki yazımda Bolu’da Osmanlı Türk eserlerini anlatacağımı belirtmiştim. Bunların en bilineni Yıldırım Beyazıt Han tarafından yaptırılan Büyük Cami’dir. Burası ileri Osmanlı devrindeki daha estetik yapılardan değilse bile kubbesinin genişliği ve yapısal özellikleri ile yıllara meydan okumasıyla önemli bir eserdir.

Ayrıca iç tezyinatı ve vitray pencereleri de dikkat çekicidir. İçi ferahtır ibadet ederken insan ruhunu dinlendiren bir yapıdır. Yine ilk Osmanlı zamanından kalan tuğla ve taş karışımı yapısıyla İmaret Camii ve yine Saraçhane Camii sayılabilir. Tarihi iki adet camimizden birisi Karaköy de diğeri ise Karacasu Kaplıcaları yanında bulunmaktadır. Yine şehir merkezinde taş yapısı ile dikkat çeken Kadı Camii’ni unutmak olmaz. Osmanlı vezirlerinden Sokullu Mehmet Paşa boyunun uzunluğu ile tavil diye anılır Bolu da bazı eserlere imzasını atmıştır. Bunlardan Tabaklar camii ve hamamı bir külliye gibidir. Yukarı çarşının simgelerinden Taşhan da yine önemli bir eserdir.

Şimdi sanki ilk defa geliyormuş gibi Bolu'ya Mudurnu’dan doğru geldiğimizi farzedelim yavaş yavaş ilerliyoruz Tabaklar Hamamı sırasına geldiğimizde bir tabela görüyoruz Karaçayır istikametini gösteriyor hemen yöneliyoruz aaa burası ne kadar farklı bir yer olmuş bir havuz var ağaçlar etrafında dinlenme yerleri az ilerde kanalet gibi uzun bir şey uzanıyor içinde yarış kayıklarında kürek çeken gençlerle dolu az öteye gidiyoruz büyük bir stad ve yakınında sporculara ait tesisler yer almaktalar. Adeta bir olimpiyat köyü gibi. Neyse buradan ayrılıp yola devam ediyoruz şehir merkezinde belediye garajının yanındaki meydanda adeta cennet gibi olmuş her yer tertemiz ve bakımlı minibüsler biraz daha dışarıda duruyor açık ve kapalı kafeler ve yakınında restorasyonu yapılmış Sultan Hamamı adına layık bir ihtişamla bizi karşılıyor, burayamı girsek yoksa kaplıcalara mı gitsek diye kararsız kalıyoruz ancak burayı tercih ederek içeri giriyoruz. İçerisi de daha bir muhteşem her taraf mermer musluklar pırıl pırıl parlıyor . Daha sonra burada terimizi atıp çıkıyoruz ve yukarı doğru gittiğimizde birde ne görelim Semerkant Camii yanındaki Semerkant Buhara hazretlerinin mezarı ve bahçesi yeniden düzenlenmiş kapısı yapılmış ziyarete uygun halde oradan devam ediyoruz eski Akpınar Cami’side çok düzgün yapılı hali ile bizi karşılıyor tekrar yukarı kıvrıldığımızda bu seferde tarihi Roma stadion’una geliyoruz birde bakıyoruz burasıda önü açılmış etrafı düzenlenmiş kitabesindeki açıklamaları anlatan girişi ile bizi karşılamakta her ne kadar alt basamakları mevcut yolun ve hatta güneydeki binaların altında kalmış olmasına rağmen mevcut haliyle yinede görkemine şahit oluyoruz ve yukarı çarşıya doğru yöneliyoruz aa burası da değişmiş hediyelik eşyalar satan dükkanlar çoğalmış sokaklar çok temiz ve çiçeklerle bezeli bir şeyler satın alıyoruz ve az daha ilerliyoruz tarihi Taşhan içi gümüşçüler çarşısı olmuş ortasındaki asma gölgeli kahvede çayımızı içerek dinleniyoruz ve yukarıdaki tepeye çıkıyoruz buraya da değişiklik gelmiş Göynük’teki saat kulesinin daha ufak bir örneği burada yapılmış harika bir bahçe var ve de şair Dertli’nin bir heykeli ve şiirlerinden bir örnek buraya kazınmış bunları ziyaret edip oradan Kültür sitesine dönüyor bahçesi ve müzeyi de ziyaret ettikten sonra belediye meydanına dönüp buralardaki şirin lokantalarda Bolu'ya özgü yemeklerden yiyerek şehir turumuzu tamamlıyoruz.

Şimdi bu hayali gerçekleştirmek çok mu zor diye herkese soruyorum ne kazanır ne kaybederiz acaba?

27.02.2012

Bu yazı toplam 1174 defa okunmuştur.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 1989 Bolu Gündem Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.