• BIST 97.291
  • Altın 144,193
  • Dolar 3,5593
  • Euro 3,9955
  • Bolu 14 °C
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 17 °C

Bu Yapı Nerede ?

Nadir Garipoğlu

Aşağıda ki fotoğraf 1958 yılında çekilmiş Bolu Erkek Sanat Okulu.

Yeri… şimdiki Kızılay arsası dediğimiz mülkiyeti Özel idareye ait, otopark olarak kullanılan boş arsanın üzeri.

Bu tarihi taş yapı Bolu’ya adliye, memleket hastanesi olarak hizmet etmiş. Daha sonra Erkek Sanat Okulu, ( okulda bugünkü Endüstri Meslek Lisesinin bulunduğu yere taşınınca) yurt olarak hizmet vermiş.

Bu binanın hemen yanında şuanda küçük park olan, sanat merkezinin kuzeyinde de çok güzel bir yapı vardı. Bolu merkez postanesiydi. Oda resimdeki binaya benzer taştan yapılmış tarihi bir yapıydı.

Şimdi biran için gözünüzde canlandırın.

Hükümet konağı, sanat merkezi binası, hemen yanında postane binası ve şimdi boş duran ve oraya ne yapılacağına bir türlü karar verilemeyen Kızılay arsasının üzerinde, yukarıda resmini gördüğünüz tarihi yapı ve hemen onun yanında ( batısında) Vali konağı.

Anıt Parkı çevreleyen bu tarihi yapıların karşında yüzünü Bolu’ya dönmüş, meydana bakan Atatürk heykeli.

Şimdi bu iki binanın yerinde yerler esiyor ( resimde gördüğünüz Erkek Sanat Okulu ile Postane binası)

Sanat merkezinin de yeri değiştirilmek istendi neyse ki tepkiler karşısında vazgeçildi.

Şuanda Bolu’nun tarihi yapı simgesi haline gelen Hükümet Konağımızda onarılmak için yıkılmış 7 yıl metruk halde bekletilmişti. Benim başkanlığımdaki mimarlar odasının mücadelesi, iktidardaki milletvekillerimizin katkısı ve desteği ile aslına uygun olarak bu eser Bolu’ya kazandırıldı.

Şimdi genç, dinamik, çalışkan yeni mimarlar odası yönetimini ve Bolu mimarlarını bu resimdeki binanın eski yerine tekrar yapılması için çalışmaya davet ediyorum.

Ne yapılacağına karar verilemeyen alışveriş merkezi, gökdelen otel, market vs. önerilen bu arsanın bir yerine bu binanın yapılması için Valiliğimizde bu konuda destek olsun, bir formül bulunsun, kamuoyu da bunu tartışsın.

21.12.2011

 

 

Cemal TAĞCI

21 Aralık 2011 13:26:34

Sayın Gariboğlu'nu kutluyorum. Bolu'muzun tek meydanının tarihi binalarıyla beraber eski görünümne kavuşturularak yapılması gelecek nesillerede bir hizmet olacaktır. 

 Güleren Kapoğlu

21 Aralık 2011 11:59:42

SÜLEYMAN ERTAN kardeşime sonuna kadar katılıyorum.Gazeteniz bir kampanya başlatsa...Bakarsınız eski taş binalarımızı geriye alabiliriz.  

 adem yılmaz

21 Aralık 2011 09:33:04

bu proje gerçekleşirse işte bolu meydanı diyebileceğimiz bir yer olur gerçek manada...türkiyenin diğer illerindeki tarihi yapılar ve meydanlara bir örnek daha eklemiş oluruz...bir de m.çelik rumuzuyla yazan arkadaş en son yazdığı yorumun bu haberle ne alakası var sürekli bir rahatsızlık içinde bu ne gerginlik bu ne telaş bu ne korku arkadaş... 

 Ah eski Bolu ahhhh.

21 Aralık 2011 09:26:17

Yılların mimarı olarak, Bolu'nun bu hale gelmesinde sizin hiç hatanız yok mu? Birazcık özeleştiri yapamaz mısınız? O binanın kimler tarafından ve nasıl yok edildiğini biliyorsanız bunu yazsaydınız ya.. 

 bolulu vatandaş

21 Aralık 2011 08:20:03

şimdiki sanat merkezi 1970-80 o aralarda sağlık ocağı gibi hatırlıyorum aklımın erdiğinde ilk aşımı orada olmuştum hiç unutmam. Birde postane vardı evet hayal meyal aklım eriyor şimdi düşünüyorumda tarihi bir yapıydı neden tarihe saygı yok anlamış değilim.Oradan her geçişimde annemede sorarım oda anlatır orada postanenin oluşunu aslına bakarsak bu daha iyi günlerimiz anıt parktaki Atamıısn heykelinide bir gün indirmeye kalkarlarsa ben hiç şaşırmam.Hiç hemde... 

 davut doğru

21 Aralık 2011 07:08:50

Yeni yeni uyanmaya başlayan Bolu mimarları.... Bu da bir gelişme.....! 

 M.Celik

21 Aralık 2011 01:45:56

Sn Nadir Garipoğlunu Duyarlılığı için kutluyorum. Gerçekten de bir an tarihe dönmek ne kadar güzel Ben de sayın Garipoğlunun önerdiği Tarihi binalarımızın ait olduğu ve eski yerleri olan buralara eski görünümleri ve yapı malzemeli ile yeniden inşa edilmelerini özellikle Sn Süleyman Ertan'ın da ısrarla vurguladığı giibi Halk evnin de eski yeri ve görüntüsünde Yerini almasını Yürekten temenni ediyor. Tarihi bir Bolu şehrini Yeniden görmek sanıyorum hepimizi çok sevindireektir. Ama bunu yaparlar mı Yapmazlar tabii çünk F tipi örgütlenme bu eski yapılardan rant sağlayamaz. ama Kendi amaç ve çıkarlarına hizmet vermek için şekeri tuz gösterirler. saygılarımla  

 St. Hakan

21 Aralık 2011 01:31:06

AH NEREDE VAH NEREDE NEREYEDE KOYDUM BİLMEM ACABA.. 

 Uğur Çiloğlu

21 Aralık 2011 00:58:52

Evet uyduruk ve abartılı (mesela İzzetBaysal cad. nin tepesini örtmek gibi) sözde projeler yerine, bahsedilen tarihi binalar aslına uygun yapılsa yeterli olur. Evet hayal edebiliyorum Atatürk Heykeliyle bütünleşmiş bu tarihi yapıları ve meydanı. Mükemmel olur... 

 halil ibrahim yaman

21 Aralık 2011 00:14:36

... proje aramaya "yaratmaya" ne hacet!!.. Buyrun eskilerimiz müthiş bir kent planlamışlar!!.. Yıktıklarınızı yeniden yapsanız estetik-güzel, tarih kokan bir "kent meydanı" çıkacak ortaya!.. Bu çağrıya her "sağduyulu" kulak vermeli!.. Saygılarımla... 

 SÜLEYMAN ERTAN

20 Aralık 2011 23:56:16

Sayın Bolugündem Gazetesi Yazı İşleri Müdürlüğüne, "Kent Meydanı" düzenlemesi sırasında,önceden yıkılmış olan (çağdaşlığı eskiyi yıkıp betonu kondurmak olarak anlayanlarca) Memleket Hastanesi ve PTT binalarının bu projeye katılması için basın olarak etkin olmanızı diliyorum. 

 SÜLEYMAN ERTAN

20 Aralık 2011 23:44:46

Sayın Garipoğlu,önceki yazınızın sonunda bu bina ve PTT binası ile aynı görüşü ifade etmiştim. Aynı kanıda olmanız beni mutlu etti. Benim ısrarla üzerinde durduğum "HALKEVİ" binasınında yerine aynı projede yapılmasıdır. Sayın Milletvekilleri,Yerel Yöneticilerimiz,başta Mimarlar odası olmak üzere diğer kitle örgütlerinin yöneticilerinin de bu konuyla ilgilenmelerini rica ediyorum... 

 boluludan biri

20 Aralık 2011 22:50:49

Site Yönetimi = Gönderdiğiniz iletilerde kişisel hakaret içeren ifadeler var, yayınlamıyoruz, devam eerseniz savcılığa suç duyurusunda bulunmak zorunda kalacağız. 

 tekniker

20 Aralık 2011 22:37:41

Danışmanlığını yapıp BTSO'da sunumunu yaptığın Kent Meydanı projende bahsettiğin yapı nerdeydi? 


Bu yazı toplam 1174 defa okunmuştur.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,