• BIST 107.041
  • Altın 143,619
  • Dolar 3,5635
  • Euro 4,1526
  • Bolu 22 °C
  • İstanbul 31 °C
  • Ankara 24 °C

Bunalımdayım be hocam

Mustafa Namdar

Okullarımızın açıldığı günlerde sık sık gündeme getirilen konudur kılık kıyafet. Her okulun belirlediği formatta bir kıyafeti olmasına karşın, onun şeklini bozmakta üstümüze yok. Salla parti bir giyim kuşam tarzı. Ne kravat takmada bir hayır, ne gömlek giymede!

Bakın öğrencilere, gömlek etekleri pantolon üzerinde, gömlek üstünden iki düğme açık kravat topuz gibi inmiş aşağıya. Sigara mı, o daha okulun kapısından çıkar çıkmaz yakılıyor. Saçlar kirpi gibi jöleli. Sokakta bir başka konuşma tarzı. Hem de olabildiğince argo. Duyarlarmış, ayıp olurmuş. O da ne kardeşim özgürlük var, demokrasi var!!!

Geçenlerde bir okulun kapısında dikiliyoruz. Okul çıkış zili çaldı, öğrenciler geliyor kimi yorgun savaşçılar gibi. Kimi öfkeli, kimi boynundaki kravatı çıkarıp cebine sokmaya çalışıyor. Kimi büyük harfle konuşuyor, “Gene bozuk gitti yazılı. Hoca da nereden buluyor bu soruları kardeşim! Bii türlü yıldız barışmıyor naletle!” Arkadaşı yanıtlıyor: “Daha ne yapsın oğlum! Nerelerden soracağını söylediği gibi 10 tane de soru vermedi mi? Bi de oturup yazı mı verecekti yani.”

Kapının önünde dikilen varmış, kimin umurunda. Üstelik içimizde okul idarecilerinden de var. “Allah aşkına şu delikanlıya bir sor şu gömlek niye pantolonun dışında?” Gelsene buraya diye seslenince afalladı ama toplanmaya fırsat bulamadan gelip dikildi karşımıza.

“Evladım bu buluzun etekleri niye dışarıda söyler misin?”diye bir de anlamlı şekilde sordu. Yüzün kızarması bir tarafa yarı gülere “Bunalımdayım hocam!” "Stres yaşıyorum” dedi.

Gayri ihtiyari “Aile kalabalık olmalı. Kaç çocukla sıkıntı yaşıyorsun? Geçim koşulları da bir hayli zor değil mi?”deyiverdim. “Ne alaka dayı!”dedi. Yazılıdan çıktık da diye cevapladı hemen. İdareci arkadaşım gayet yumuşak bir ses tonuyla “Nasıl gitti evladım yazılı?”diye sordu. “İyi gitti hocam iyi gitti” dedi gülerek. “Öyleyse bu neyin bunalımı? Neyin stresi düzelt şu kıyafetini” dediğinde, “Yaa hocam!”diye uzaklaştı yanımızdan.

Araştırmak gerek bu bunalımın nedenlerini! Öğrencinin işi cephedeki asker gibi tüfeği, çantası mermi dolu olduğu gibi öğrencinin işi de okulu ve dersleri olması gerekmiyor mu?

Bütün öğrenciler mi bunalımda? Eğer öyleyse vay halimize, gelecekte bunalımlılar idare edecek bu ülkeyi demektir. Şimdiden Allah kolaylık versin.

14.12.2006

Bu yazı toplam 305 defa okunmuştur.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 1989 Bolu Gündem Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0.374) 217 66 66 | Faks : (0.374) 218 21 21 | Haber Yazılımı: CM Bilişim