eryaman escort , ankara escort bayan, escort ankara, bursa escort - ankara escort
  • BIST 106.926
  • Altın 151,266
  • Dolar 3,6716
  • Euro 4,3392
  • Bolu 13 °C
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 4 °C

EKMELEDDİN İHSANOĞLU

Makinist

Süha Abi aradı, “Topla adamlarını, bir sor bakalım CB adaylığı konusunda ne düşünüyorlar”

Benim adamlarını biliyorsunuz, Meraklı, Tarumar Kırbaç, Vecihi Bolulu,

Fantastik Dünya Kupasını bırakıp ta, şimdi memleket meseleleri ile uğraşma sırası mı? dedim, tabii içimden.

Önce Vecihi’yi aradım, malum Bolu dışında memuriyetine devam ediyor.

Hoş beş ardından sordum, Hafta sonu toplanabilir miyiz?

“Olurda niçin?”

İşte canım CB seçimi yaklaşıyor bu konuda bir fikir teatisi yapalım istedim!

“Yok, Abi ben almayayım” diyerek yanıtladı. “Benim görüşüm net, gelmeme gerek yok, ben CB konusunda Ekmeleddin İhsanoğlu ismine çok uzağım. Soner Yalçın’ın dediği gibi ‘İhsanoğlu’ nu kazıyın altından Başbakan çıkar. ‘ Kusura bakmayın bu seçimde vatandaşlık görevimi yerine getiremeyeceğim,  toplantıya gelmemin de bir anlamı yok, bu dediklerimi yazıver yeter” dedi.

Peki dedim CHP grubunda hemen bütün milletvekilleri karşı çıkanlar, Tanju Özcan dâhil imza attılar, bu konuda fikrin ne?

“Parti disiplini çerçevesinde gayet normal, öyle düşünüyorum, imzalarının rezervli olduğunu herkes biliyor, bu noktada fazla bir eleştiriye gerek yok, AKP’li milletvekilleri gibi boş dilekçeye imza atmadılar değil mi?  Genel Başkan karar vermiş, MYK, PM, grupta konu tartışılmamış, bizim ne önemimiz var ki artık ne desen boş, onun için bu sıcakta beni yorma  Abi!”

Olur, ne diyebilirim ki, kapattık telefonu.

Tarumar’ı aramakta tereddüt ettim, öyle ya Vecihi böyle düşünüyorsa!

Yine de aramaktan başka çare yok, görev verilmiş.

Telefon uzun uzun çaldı,

Tarumar, merhaba nasılsın kardeşim, telefonu geç açtın?

“Tarlada çalışıyorum, duymamışım, iyiyim sen nasılsın?”

Zoraki konuşacağız, belli oldu, ben de isteksizce CB konusunda ne düşündüğünü sordum.

Adam höykürmeye başladı, sinirli mi, sinirli, ses yüksek volümde, değil Bolu’ya gel toplanalım demeyi,  aradığıma dahi pişman olmuş vaziyetteyim yani…

Başladı bağırmaya,  aman Allahım ne ses, ne ses.

“Beni ilgilendirmez” diyor başka bir şey demiyor.

“Biz burada burnumuzdan soluyoruz, su yok, traktörde mazot, cepte para yok. Sen de bana Çankaya’yı soruyorsun, kim oturursa otursun, hayatımda Çankaya semtini bile görmedim, biz burada azığımızı temin edemiyoruz, sende bana CB ne olacak diyorsun? Ne olursa olsun, başka bir şey söyleyecek misin?”

Söyleyecek hal mi bıraktın dahi diyemedim.

Yok, Tarumar yok, sana kolay gelsin.

Cevap bile vermeden kapadı.

A be yav, biz de kaldık mı Meraklı ile baş başa.

Arkama yaslandım, iki bardak su içtim.

Bekledim, soluklandım, hadi dedim Meraklı sen görüşlerini ifade et de, konuşalım bitsin bu iş.

Meraklı her zaman ki gibi iyimser ve sempatik, güleç,

“Olur, böyle Abi, olur, takılma boş ver”

Bana gelince,

“Ben Ekmel Bey ismine birçoğunun baktığı gibi bakmıyorum, gördüğüm kadarı ile sakin bir kişilik, A.Gül’e benzer hal ve hareketleri var. Aslına bakarsan şu anki yetkileri anlamında CB makamı icraat makamı değil. Başbakan Çankaya’ya çıkarsa konu net bir şekilde rejim sorunu haline gelecek zorlama ile başkanlık rejimine mi geçeceğiz, yoksa iyi kötü parlamenter rejime devam mı edeceğiz?

Başbakan diktatörlüğünü perçinleyecek, bir karanlığa doğru hızla yuvarlanacağız. Ben bu bağlamda tartışmaları bir an önce bir yana atıp Sayın İhsanoğlu isminde birleşmeliyiz.

Bu büyük bir uzlaşma, bu uzlaşmadan netice alınamazsa Başbakanın dilinden, hışmından hiçbir muhalif siyasetçi kurtulamaz. Çelişkileri, tartışmaları derhal bir yana itip Ekmeleddin İhsanoğlu için çalışmalara başlamalıyız.”

Valla, arkadaşlarımın görüşleri böyle!

Bana gelince kristalize olmuş bir görüşüm yok.

Bu konuda öyle bir haldeyim ki, hemen herkese hak veriyorum.

Daha vaktim var diye düşünüyorum.

Belki AKP ters köşe filan yapar, ofsayttan gol yemek istemiyorum açıkçası.

Bana da bu konuda bir hafta, on gün izin verin.

Görüşlerim netleşsin o zaman paylaşacağım sizinle, söz.

Yazıyı gazeteye bıraktım çıktım…

Bu yazı toplam 699 defa okunmuştur.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 1989 Bolu Gündem Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0.374) 217 66 66 | Faks : (0.374) 218 21 21 | Haber Yazılımı: CM Bilişim