Bugün:

Ziyaretçi Defteri
 
 
Bolu Gündem'i Facebook'dan takip edin.
 
BoluSpor Tarihi

Tüm Yazarlar


 

OĞUZ UÇAR, YENİ EKONOMİ PORTALI İLE GERİ DÖNÜYOR


Facebook'ta Paylaş
Bolu Gündem Gazetesi: OĞUZ UÇAR, YENİ EKONOMİ PORTALI İLE GERİ DÖNÜYOR (Bolu haber, gazete)

   (27 Eylül 2011)       

Ankara merkezli haber portalının kurucusu Sürekli Basın Kart sahibi 32 yıllık Gazeteci Oğuz Uçar: "Ekonomist Türk'ün gazeteciler için bir liman olmasını istiyorum."

Hürriyet Gazetesi'nden emekli, Sürekli Basın Kart sahibi Bolulu 32 yıllık Gazeteci Oğuz Uçar tarafından kurulan www.ekonomistturk.com yayına başlamak için geri sayıma başladı.
Ankara mahreçli olarak yayına başlayacak olan EkonomistTürk için konuşan Uçar “Bu site gazetecilerin sığınacağı bir liman olacak” dedi.

1979 yılında Son Havadis gazetesinde başladığı meslek hayatına, 1981 yılında Hürriyet Haber Ajansı ile devam eden Uçar, Hürriyet Gazetesi'nin 1989 yılındaki Haber Müdürü Hasan Yılmaer'in teklifi, Genel Yayın Yönetmeni Çetin Emeç'in imzasıyla Hürriyet Gazetesi (İstanbul İstihbarat Servisi)'nde göreve başlamıştı. 1999 yılındaki büyük depremde Bolu, Düzce ve Sakarya'daki haber trafiğini DHA Bolu Büro Şefi olarak yöneten Uçar 2001 yılında emekli olmuştu. Bu tarihten sonra da mesleğinden kopmayan Uçar, Dünya Gazetesi Bölge Temsilciliği ve 2008 yılında da İstanbul'da Ciner Yayın Holding'de Kanal 1 TV Yurt Haber Şefi olarak başladığı görevini Ajans Haber Türk'te Görüntülü Haber Şefi olarak sürdürmüştü.

Son 2 yıldan bu yana İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesinde öğretim görevlisi olarak ders veren Uçar, televizyon ve gazete sayılarının artmasına karşılık meslektaşlarının boşta gezmesinden rahatsız olduğunu söyledi. Bir zamanlar gazetelerin patronlarının da “sadece gazeteci” olduklarına dikkat çeken usta gazeteci Uçar, şöyle konuştu:

“O günleri aramamak mümkün değil. Gazetecilik mesleği hem daha saygındı, hem de gazeteciler daha mutluydu. Şimdilerde meslekten olmayan patronlar medyaya hakim oldu. Boşta gezen meslektaşlarımızı bir tarafa bıraksak bile, çalışanların gerçek anlamda değer bulduklarını söylemek mümkün değil. Saçlarını bu meslekte ağartmış biri olarak, EkonomistTürk'ün gazeteciler için bir liman olmasını istiyorum.”
 





 Haber Yorumları:

 fatma sezginler

28 Aralık 2013 11:44:26

sizin limanınıza sığınacak gemiler çok sanşlı o gemilerden biri ben olmak isterdim en büyük hayalim gazeteci veya savcı olmaktı ama beceremedim olmadı sizinle çalışmak bana onur verecekti  

 mustafa er

23 Aralık 2012 20:08:11

Değerli şefim üstadım 80 li yıllarda hürriyet gazetesi yığılca muhabiri idim sizden çok şey öğrendim bizim gibi amatör muhabirlere önder oldun sizin herşeyin üstesinden geleceğinize güvenim tamdır. Yeni görevinde sonsuz başarılar. 

 refik özçoban

03 Ocak 2012 21:47:48

sayın üstadım YENİ HABER PORTALINDA kamuoyunu aydınlatıcı eski bir gazeteci olarak çok önemli konulara imza atacağına eminim.hayırlı olsun der kutluyorum. 

 Hulya Erdogan

12 Ekim 2011 00:46:29

Saim bey , sanirim hak ettiginiz cevabi size Oguz bey vermis ... Yurek meselesi , yorumun kadar Soyismini de yazsaydinya..Biz Oguz Bey'i taniyoruz .Menfaat sozu onun sozlugunde bile yok ... ama sizinki Terbiyesizlik . buralarda sizin davranisiniza " Tas atip el saklamak " denir .. Size cevap vermek yazdiginiza onem verdigim anlamina gelmesin ... ama yazdigin bir yalnis bizde duzelttik ...  

 Osman Altınışık

29 Eylül 2011 20:01:17

Hazımsızlık sorununa Abant Soda iyi geliyormuş. Uzmanlar böyle diyor. Hazmı kolaylaştırıcı besinlerin başında da ………. geliyormuş. Hazımsızlığın tedavileri konusunda da lütfen uzmana danışın. Teşhisi konusunda kendinizi yormayın ‘şekil-a’ da olduğu gibi kendiliğinden ortaya çıkıyor. Oğuz Abi anlamıyorum. İnsanlar neden bu kadar hazım sıkıntısı çekerler. Başarıyı alkışlayamıyoruz. Girişimciliği teşvik edemiyoruz. Toplum olarak eleştirmeyi seviyoruz. Sevmek ötesi zaman zaman ayarı kaçırıp hakaret boyutuna vardırıyoruz. Bu her dönem böyle olmadı mı? Zirveye ulaşmak o kadar zor ki memlekette. Hep birileri eteğinizde… Eli kalem tutan yazar, ağzı olan yorumcu değil mi? Her şey tamam vicdan, saygı, sevgi, hoşgörü eksik… ‘Oğuz Uçar geri dönüyor’ başlığına da itirazım var. Bir yere gitmemişti ki Oğuz Uçar… Mesleğinden kopmayan, Anadolu’dan yetişip mesleğin zirvesine çıkan ender isimlerden O. Elinizde ki kılıç değil, kalem… Kalemi elinize alıyorsanız hakkı teslim edin lütfen… Birbirimize sevgiyle bakabilmeliyiz…  

 Funda

29 Eylül 2011 03:34:01

Hocam tekrardan tebrik ediyorum... Sizi gazeteci kimliğinizden önce güzel karakterinizle tanıdım...Umarım herşey gönlünüzce olur dualarım ve desteklerim sizinle.sevgiler... 

 Mustafa CİHAN

29 Eylül 2011 02:04:32

Sevgili Saim Kardeşim öncelikle Oğuz UÇAR'ı tanıyıp tanımadığını sana soracağım ? Eğer tanımıyorum diyorsan yorumunda yanıldığını söylemek istiyorum.Eğer tanıyıpta bu yorumu yapıyorsan sen zavallı bir insansın deyip yorumuna bir yanıt bile yazmak istemiyorum 

 molotof

29 Eylül 2011 01:46:25

Saim zaten tek hucreli onu dikkate almayin lutfen. :) 

 Şemsettin Gürtürk

27 Eylül 2011 21:19:08

BAŞARILAR Gazetecilik mesleği başarılarla dolu olan sayın Oğuz Uçar'ın, EKONOMİST TÜRK isimli yeni haber portalında başarılı olacağına yürekten inanıyor, herşeyin gönlünce olmasını temenni ediyorum.  

 Oğuz Uçar

27 Eylül 2011 18:13:07

Benim adım, "OĞUZ UÇAR" Menfaatimi düşündüğümü söyleyen ve isminin SAİM olduğunu yazan arkadaşım, bunu neye dayanarak iddia ettiğini de soyadıyla birlikte bir yazsa, kendisiyle ilgili de bizim söyleyeceklerimiz vardır elbet... Beni tanıyanlar çok iyi bilir. Şu ana kadar çalıştığım kurumlar dahil olmak üzere arkadaş ilişkilerimde bile hiç bir zaman "menfaat-şahsi çıkar" düşünmemiş bir gazeteciyim. Delikanlı, karakter sahibi birine bu iddiaları belgeleri ile birlikte ortaya koymak yakışır. Meslekte bilgisiyle, birikimiyle dorukta olan bir gazeteciye yapılabilecek en büyük terbiyesizliktir diye düşünüyorum. Gazetecilik mesleğini kullanarak çıkar peşinde koşsaydım, nerelerde olabileceğimi en yakınımda olan insanlarla beni tanıyanlar çok iyi bilir. O yüzden, soyadını yazamayan SAİM efendiyi bir zavallı olarak ilan ediyorum.  

 saim

26 Eylül 2011 22:50:31

menfaatini düşünen bir gazeteci.