Bugün:

 

TENEKELİ KOVALI BAZ İSTASYONU EYLEMİ


Facebook'ta Paylaş
Bolu Gündem Gazetesi: TENEKELİ KOVALI BAZ İSTASYONU EYLEMİ (Bolu haber, gazete)

   (21 Kasım 2012)       

Haber: Kasım ŞAHİN - Ufuk ÇİLESİZOĞLU

Çıkınlar Mahallesi Çıkınlar Caddesi sakinleri, mahallerinde bir apartmanın bacasına gizlenmiş şekilde yapılan baz istasyonunu protesto etmek için akşam sokaklara döküldüler. Tenekeli ve kovalı eylem yapan yaklaşık 70 kadar mahalle sakini caddeyi iki saat boyunca araç trafiğine kapatarak oturma eylemi yaptı. Olay yerine çok sayıda polis ve çevik kuvvet ekibi sevk edilirken, mahalle sakinlerinin talebi üzerine baz istasyonunun kurulduğu bölgeye gelen Belediye Başkan Yardımcısı Mehmet Zübeyr Serin'in, baz istasyonu yapılan bacanın mühürleneceğini belirtmesi üzerine eylem yapan mahalle sakinleri olaysız şekilde dağıldılar.

Çıkınlar Mahallesi Çıkınlar Caddesi üzerinde dün akşam saat 19.00 sıralarında ses getiren bir eylem gerçekleştirildi. Mahallelerine bir ay önce bir apartmanın çatısının bacasına gizlenmiş şekilde yapılan baz istasyonunu protesto etmek isteyen çoluk çocuk yaklaşık 70 kadar mahalle sakini bir araya gelerek, istasyonun bir an önce kaldırılmasını istediler. Eşinin kalp rahatsızı olduğunu ve kalp piliyle yaşama tutunmaya çalıştığı belirten Ayşe Yılmazer, “Benim eşim kalp piliyle yaşıyor. 5 bin 500 lira vererek kalp pili taktırdık. Ama baz istasyonu kurulduğundan beri eşim bu olaydan çok rahatsız olmaya başladı. Baz istasyonu evimizin hemen yanında kuruldu. Bu yüzden eşim ölüm korkusuyla evi bile terk edip gitti. Derhal bu istasyonun kaldırılmasını istiyorum. Ben kocamı bu baz istasyonu yüzünden kaybetmek istemiyorum” diyerek feryat ederken, baz istasyonu yüzünden hastanelik olduğunu ve kendisinin de kanser hastası olduğunu dile getiren 30 yaşındaki Yasemin Kabak'da, “Ben zaten kanser hastasıyım. Baz istasyonunun kurulduğunu duyunca sinir hastası oldum. Bu yüzden dün gece hastanelik oldum. Bizler koynumuzda komşu değil yılan beslemişiz” diyerek ellerine kova ve tenekelerini alarak çalıp protesto da bulundular.
Mahalle sakinleri daha sonra Çıkınlar Caddesi'ni trafik akışına kapattılar. Bir vatandaş, kendini yoldan geçmek isteyen servis aracının önüne atarak, minibüsün geçmesini engellemeye çalıştı. Bu sırada çevrede bulunan resmi ve sivil polisler vatandaşın eylemini engellediler. Bu durumu gören diğer mahalle sakinleri cadde üzerinde teneke çalarak oturma eylemi yaptılar. Mahalle sakinleri, “Sağlıklı yaşam istiyoruz”, “Baz istasyonuna hayır”, “Baz istasyonu kuran Ayhan şaşırma, sabrımızı taşırma” diye sloganlar attılar.
Yaklaşık iki saat boyunca baz istasyonu eylemi yapan mahalle sakinleri, olay yerine Belediye Başkan Yardımcısı Mehmet Zübeyr Serin'in gelmesini talep ettiler. CHP İl Başkanı Fügen Kara, Merkez İlçe Başkanı Faruk İyigün'ün de destek verdiği eylem sırasında olay yerine Başkan Yardımcısı Serin geldi. Serin, baz istasyonunun kurulduğu bacayı bugün itibariyle mühürleyeceklerini belirterek, “Bizler kanun neyse onu uygulayacağız. Sizler çağırdınız bizler sizin ayağınıza geldik. Bunu da sizin için yaptık. Gereken neyse yapacağız.
Eğer burayı mühürlemezsek, ondan sonra bizden hesap sorma hakkınız vardır. Bunu da seve seve yapmanızı isterim. Size söz veriyorum. Bu baz istasyonu mühürlenecektir” demesini ardından protestocu vatandaşlar Serin'e bugün akşama kadar süre verdiler.
Mahalle sakinleri eylemlerine birde tenekede ateş yakmayı eklediler. Geniş güvenlik önlemleri altında başlayan eylem olaysız bir şekilde son buldu.





 Haber Yorumları:

 birisi

02 Aralık 2012 14:36:47

bir sürü kalp piliyle yaşan insan var 

 ççç

29 Kasım 2012 14:57:47

ümit bey ilk önce yazmayı öğrenin :))) sonra ahkam kesin hahahah 

 ümit

28 Kasım 2012 01:15:06

insanlar sacma sapan seyler yazmışlar 1 cisi yok bas ağrım arttı yok hastalığım azdı yok kalbim calısmıyor uyduruktan bahaneler arkadas bikere binanın üstünde baz istasyonu kurulu değil sadece baca insan oğlu nakadar nankör simdi aydın bey söktürse yarın mahalleden mehmet bey diktirecek olmayan baz istasyonunuda var ettiler ya helal olsun milletimize kücük bi not karsı cıkan vatandaslarımızında ceplerinde 2 sertane telefon bulunuyor saygı ya devet ediyorum  

 XXXXX

27 Kasım 2012 22:53:33

Harbici sen insan irkindan degil misin...utandigina gore degilsin...:)))))utanma ya biz hosgorulu insaniz seni de aramiza aliriz..ne demis Hz.Mevlana "Ne olursan ol gene gel".. 

 birisi

25 Kasım 2012 20:04:20

başkalarının sağlığını bozarak parakazanmak isteyenler asıl onlar küçük beyinli.onları destekleyenlerde ise beyin yok. 

 aliii..

25 Kasım 2012 13:19:16

devletin memuru hakaretten içeri girmeyin sakın siz o bk... kadar bile olabilseniz .allahım olay nasıl kişiselleşti.ne ayıp  

 

24 Kasım 2012 20:17:08

Gulen insan o laflari yediririm sana ama terbiyesiz insan...delikanliysan soyle kim oldugunu... 

 harbici

24 Kasım 2012 19:14:10

http://www.yg.yenicaggazetesi.com.tr/habergoster.php?haber=75856 

 :))))

24 Kasım 2012 16:05:28

Devletin memuru halkı tehdit ediyor:)))Dün b.ktu bugün koktu:)) 

 kadirrr

24 Kasım 2012 11:05:37

Bakin baz istasyonu elestirebilirsiniz fakat o aileye laf soylemeye hakkiniz yok suna emin olun siz orada 30 kisi toplanirsiniz ben orayi 300 yaparim haddinizi bilin bakin tekrar uyariyorum baz istasyonuyla ilgili konusun elestirin fakat o aileye dil uzatmayin yoksa karsiligini elbet gorursunuz...3 5 capulcu toplanmissiniz orda ahkam kesiyorsunuz delikanli olun delikanli... 

 Seyirci

24 Kasım 2012 03:27:47

Mahalle Sakini; Herkes bir mahallede oturuyor ve her mahallede bir/birkaç istasyon var. Bizlere bu konuda konuşmak düşmeyeceğini, yazmışsın. Anlaştık, bu yazıyı sen okuma. Aliye; biraz ön yargılı değil misin. Doğru söylüyorsun, "bu ülkede" her an herşey olabilir/değişebilir. Ama bu araştırmaları sadece ulusal değil, Dünya Sağlık Örgütü gibi uluslararası kuruluşlar da yapıyor/yayınlıyor. Aliye K; Sadece Amerika için birşey diyemeyeceğim ama halkın yoğun olduğu yerlerde cep telefonu hala çekiyorsa orada istayonLAR vardır. Ayrıca Avrupa'da, değil bina üstlerinde, hastanenin acil girişindeki tabelanın yanında bile anten açıkta duruyor. Orada yapılan örneğin ağaç şeklindeki bir kamuflaj, gizleme amaçlı değil doğal görüntünün bozulmaması için. Tabi sen bunları da biliyorsun muhtemelen. Ama bilginin bu kısmını bizimle paylaşmıyorsun. Harbici; Burada kimseyle bir akrabalığım yok. Seninle aynı yada senin kadar keskin düşünmeyen herkes "o aileden"se, o zaman doğru söylüyorsun, senin kadar keskin düşünmeyenlerdenim. Diğer cümlelerine birşey diyemeyeceğim, kem söz sahibine aittir. Seyirciyi öpen; İlk yazdığımda neydi bu kadar ağrına giden? Yoksa telefonların çocuklarımıza kadar işlediği ve bunu geri çeviremeyeceğimizi hatırlatmam mı? Sen daha "boş bulduğun tepeye" istasyon kurmaktan bahsediyorsun. Demek GSM hakkında hiçbirşey okumamışsın (Bkz. BTK'nın sitesi =>Sıkça Sorulan Sorular). Bu arada son cümlen için; "Allah cümlemizi affetsin. Çok şükür, hesap günü var." Arkadaşlar hatırlatmak isterim; Operatörler (işletmeciler) sonuç olarak kamu hizmeti yapmaktadır. Sadece reklamlarda kullanmak için kapsama sağlamıyorlar. Belli kriterleri sağlama zorunlulukları vardır, bu konuda cezai işleme tabi tutulurlar. Daha çok yorum yapılabilir ama benden bu kadar. İsteyen hakaret etmeye, isteyen körü körüne konuşmaya devam eder. Herkese maddi/manevi sağlık günler dilerim. 

 XXXXX

23 Kasım 2012 23:58:25

Wwww benim kim oldugumu cok ogrenmek istiysan bak e.mail adresim var istersen cep numarami da veririm kim oldugimu ogrenirsin...o aileden olsam cekinmeden solerdim zaten...asil sen kim oldugunu sole ver e.mail adresini.... 

 wwww

23 Kasım 2012 23:13:46

xxxxx senin bu aileden oldun apaçık belli rezil oldunuz simdide millete laf atmayamı kalkıyosunuz anca sizin gibilere yakışır böle devam edin terbiyesiz mahluklar vicdansizlar diyerekte kendi karakterinizi haykırıp durmayın mahalle biliiyo zaten ayrıca kimsenin kıskandığı yok mahalle ne yapsın o parayı ihtiyacı yokki mahallenin anca size yarar o para yararsa tabi anca böle net ortamında konuşabilirsiz .... 

 :)))))

23 Kasım 2012 22:56:48

Yudum biryag...reklamin iyisi kotusu olmaz...vur patlasin cal oynasin.... 

 arf

23 Kasım 2012 22:48:37

Vayy mahalleme bak be ama uzuldum ya bi baz istasyonu butun mahalleye birbirine dusurdu uzuldum gercekten  

 gulerim ben bunlara

23 Kasım 2012 22:41:36

Bi adam da gecmis yolu kesiyo sen kimsin de yolu kesiyon sanki cok onemli bi sey yapiyomus gibi bi de kollarini acmisss heytttt be deli yurekkkk 

 pssttt

23 Kasım 2012 22:39:24

Bunlar ne ayak ellerinde tenekeler tabaklar canaklar cahil insan toplulugu... 

 gerceklerin pesinde

23 Kasım 2012 22:22:51

Bu eylemi yapan mahalle sakinleri kendi evlerine takilmadi diye ortaligi yaygaraya veren insanlardan olusmaktadir..bakin bugune kadar neden boluda saglik adi altinda bi eylem yapilmadi neden domuz gribiyle kus gribiyle alakali eylem yapilmadi neden tavuk ciftliklerinin onunde eylem yapmadiniz..vay efendim burda degil acik alanda yapilsin vay efendim hepimiz kanser olacaz siz kanser olmazsiniz da anca baskalearini kanser ederainiz..bakin bu yaygarici bu menfaatci insanlara inanmayin hepsi kendi cebinin derdini..kiskancliktan baska amaclari yok bunlarin..inanmayin bolu halki boyle insanlara 

 XXXXX

23 Kasım 2012 20:02:33

Bakin bu eylemi yapanlar daha baz istasyonu ne ise yarar onu bile bilmiyorlar oncelikle gitsinler bunu bi arastirsinlar sonra zararlarina baksinlar ki sizin evde kullandiginiz cep telefonu lcd tvler ve bir suru radyasyon yayici aletler var onlari cope atsinlar..diger bi konu da video da izledigimiz yok benim esim hasta kalbinde pil var..yok ben kanserim bu baz istasyonu yuzunden rahatsizlandim vicdansizlar daha aktif hale bile gelmedi neyin kafasini yasiyorsunuz siz ayrica esinin kalbinde pil degil pilden dag olsa senin gibi bi esi oldugu icin zaten yasayamaz..ayrica kimse gelip burdan ahkam kesmesin milletin evinin onunde toplanip da rahatsiz etmesin bu ulkede mahkemeler var gidersin oraya basvurursun kaldirtabiliyorsan kaldirrtirsin..ayrica bu tur sosyal platformda insanlarin ozel yasantilarini dile getirmeye kimsenin hakki yok once siz bi insanliginizi hatirlayin sonra konusun..terbiyesiz mahluklar sizi... 

 kendi başına gelince

23 Kasım 2012 12:31:55

seyirciyi öpen kardeşime katılıyorum.herkes şu anda ahkam kesiyor, ama kendi başlarına gelse ne yapar.zaten olayda çözüldü verici mühürlendi, mahalle sakinlerinin gözü aydın 

 bilge sak

23 Kasım 2012 12:28:43

İstasyonun kurulması yanlış olabilir ama insanların geçmişinde çekmiş olduğuu acıları ve özel hayatlarını burda karıştırmanın ne anlamı var iyiliğinizi de boşuna yapmışsınız.Ne demişler iyilik yap denize at balık bilmezse halik bilir.Tabi bunu sizin anlamanızı beklemiyorum.Yazık asıl size yazık.Teneke severler grubu. 

 seyirciyi öpen

22 Kasım 2012 19:04:17

Çok kıymetli bilişim küpü S e y i r c i kardeşim , Bolu zaten bir avuç yer boş bulduğun tepeye yada mesela çakmaklara vb. bu tür baz istasyonlarını toplu olarak kurdursan ne çıkar.Kalkıp bunca insanın moral motivasyonunu bozmaya kimin hakkı var.Ayrıca S e y i r c i kardeşim Allah sanada syirlik bir poz nasip etsinde cümle alem seni seyretsin. 

 harbici

22 Kasım 2012 15:01:15

defne bilirkişi ve seyirci o aileden olduğunuz okadar belliki. madem okadar biliyosunuz burda salak salak konuşacağınıza biraz araştırma yapsaydınız bu istasyonun yüzde elli zararlı olup yüzde elli olmadığını öğrenirdiniz bu riskide göze almayan vatandaş orda kakkını aradı sizin gibi insanları gördükçe kendi ırkımdan utanıyorum reziller 

 aliye k

22 Kasım 2012 10:12:26

bize cahil diyenleri kınıyorum . zaten yeterince etrafımızda manyetik alan var diyoruz .daha fazlasını istemiyoruz. isterseniz sizin balkona koysunlar ne dersiniz beyler.etrafta yeterince baz istasyonu var zaten . amerikada halkın ve oulların oldu yerlerde baz istasyonu kurulmuyor bilginize sunulur çok akıllı olduğunu zannedenler az daha araştırın  

 aliye

22 Kasım 2012 10:00:59

Ben bilişim raporlarını okudum .bilirkişi acaba sen ne biliyorsun .bu ülkede akşamdan sabaha bilimsel bilinen bilgilrrinde çarçabuk değiştiğini bugun ak dedigine yarın kara denmeyeceği ne malum para her kapıyı açıyor .istersen sen koydur evinin bacasına ...amerikada halkın ve çocukların yoğun olduğu yerlere baz is.yapılmıyor .bence cahil demeden önce kendini eğit...  

 kerim

22 Kasım 2012 07:14:02

bencede yazıklar olsun mahalleli iylik yaptı zamanına aydın beye şimdide kötülük buldu boşuna iyilik yap kötülük bul dememişler .... 

 mahalle sakini

22 Kasım 2012 01:37:52

aynı durum sizin başınıza gelse bakalım böyle ahkam kesebilecek misiniz... yazık çok yazık baz istasyonu olmasın denmiyor olacaksa da o kadar boş arazi insanlardan uzak alanlar varken okula yakın mahalle ortasına olmaz... Dahası da sırf para için baz istasyonu kurdurulmaz! Size okuyup yorum yapması çok basit o kadınlar ve çocuklar yaşıyor burda elbette ki birlik olup ses çıkaracağız... Bizim mahallemiz sizin sahte komşuculuğunuza benzemez... size de bu konuda konuşmak düşmez.... 

 defne

21 Kasım 2012 18:55:18

herkes önce aynaya bir baksın mahalle sakinleri sonra konuşsun. 

 Seyirci

21 Kasım 2012 17:35:20

Öncelikle tepki gösterenleri Bilişim Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun sitesindeki bilgileri okumaya davet ediyorum. Yok, biz kuru kuruya "istemezük"cüyüz, diyenleri, tüm cep telefonu hatlarını (kendisinin/çocuklarının/torunların... vs) iptal etmeye davet ediyorum. Tabi yapabiliyorlarsa...  

 bilirkişi

21 Kasım 2012 17:09:38

Baz istasyonu eylemi yapan tipler hep aynı. Telefon çeksin ama istasyon benden uzak olsun diyen cahil tipler. mahallenin kadını çocugu ne kadar işi gücü olmayanı varsa çıkmış yuruyor. Mikrodalga fırın, ütü, LCD tv kullanıp baz istasyona tepki gösteren zihniyetten de bu beklenir zaten. herkes ahkam keser biri de gidip istasyonun kapısındaki guvenlik sertifikasına bakmaz. belediye de böyle oy toplar, sizi koruyoruz ayağına... 

 mahalleli

21 Kasım 2012 16:38:25

Bugün eylem yapmayan yada ses çıkarmayanlar akpınar mahhesindeki istasyonu örnek aslınlar.Biriside çıkıp telefon ile kesilme olmasın demiş. ;Dedendemi cep kullanıyordu. 100metre yakınında ilk okul olan bir yerde baz istasyonu dikiyorlar.İnş. belediye yard. sözünü tutar. Çünkü anten takılmaz dediler takıldı ,Cihazları takamaz dediler takıldı.Şimdi mühürledik elektirk baglayamaz dediler acep ne kadar inandırıcı olacak.Zaman gösterecek. 

 

21 Kasım 2012 12:38:49

fatihnapıyosun 

 telefoncu

21 Kasım 2012 11:35:22

telefoncu madem zararsız bu ayhan ve aydın bey ailesi neden mahalleden taşınıyorlar??? 

 cenap özturk

21 Kasım 2012 11:05:26

kalıcı konutlarda ki turk telokomun baz istasyonu kaldırılsın , merkezde ki hizmet binasına işten anlyan vatandaşa yardımcı olucak personel alınsın 

 telefoncu

21 Kasım 2012 10:31:24

Ondan sonrada benım sokakta evde telefon çekmiyor diye gelirsiniz.İnsanlar doğru bilgi almadan çıkıp eylem yaparak bişey olacağını düşünüyor.Oysaki herkesin evinde mutfağında kullandığı mikrodalga fırının bir baz istasyonundan kat kat fazla radyasyon yaydığını düşünmüyor yada düşünmek işine gelmiyor. 

 dmr

21 Kasım 2012 10:05:48

helal be mahallelime bak :)orda olsaydım bende katılırdım eyleme.Ankaradan sevgiler. :) 

 teneke

21 Kasım 2012 08:56:12

Tanjuda gelseydi. Yardımcı olurdu belki.  

 

21 Kasım 2012 08:28:55

Aktaş mahallesi sakinleride uyuyorlar. Çevreyolu kenarına devasa baz istasyonu dikildi kimsenin haberi yok!!!!!! 

 ümit

21 Kasım 2012 08:14:18

baz istasyonlarını eleştirenleri cep telefonu kullanmamaya davet ediyorum. 

 mahalle sakini

21 Kasım 2012 02:40:41

mahalle sakini artık sakin kalmayacak... Aydın Bey size yapılanları ne çabuk unuttunuz yazık size yapılan iyiliğe karşılık buna... Ve Ayhan Bey siz yıllar önce iki çocuğunuzu kanser yüzünden annesiz bırakmadınız mı özellikle sana daha da yazıklar olsun bu mahallede yaşayan bir çok insan bir çok çocuk var ve onlara para uğruna sizin yaşadığınız acıyı yaşatmaya hakkınız yok....!!! Ahhh Naciye Hanım Ahhhh sen olsaydın da bunlara dur deseydin gözü gönlü tok insan sen gittin ve Ayhanla Aydın paranın maskotu oldu tüm dostluk, komşuluk ve yapılan İYİLİĞE rağmen bu mahalleli bunu haketmiyor... Kimseyi ölümle burun buruna getirip kaçacağınızı mı sanıyorsun inşallah o para hiç bir derdinize derman olmazzzzz........... YAZIIIIIIIIIIIIIIK