• BIST 94.571
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 11 °C

“HOŞ GELDİNİZ SAYIN VALİ” GÜLE GÜLE SAYIN VALİ

Bolumuzun gelmiş geçmiş en nitelikli valilerinden biri olan sevgili adaşım Yener RAKICIOĞLU’nu bu Perşembe Ankara da Cebeci Mezarlığında ebedi istirahatgahına tevdi etmiş bulunuyoruz.

Sayın Rakıcıoğlu,  Bolu ya atandığı günlerde, o zamanlar köşe yazarlığı ve de yazı işleri müdürlüğü yaptığım “ Bolunun Sesi Gazetesi”nde şunları yazmıştım: (-Hafta başından bu yana yeni valimiz Sn. Yener RAKICIOĞLU ziyaret ve kutlamaları kabule başlamış bulunuyorlar. Bende Baro Başkanı olarak değerli avukat arkadaşlarımla birlikte kendisini ziyaret ve tebrik etme olanağı buldum. İlk görüşmede edindiğimiz ortak görüş şudur : “Sayın vali , fevkalade tevazu sahibi, güler yüzlü, davranışları yapmacıksız bir idarecidir”.

Coğrafi konumu, tabiatın verdiği sınırsız güzellikleri munis ve memura saygılı halkı ile Bolu, ülkemizin en güzel illerinden biridir. Ama Bolu bu nitelikleriyle kıyaslanmayacak ölçüde de kalkınmadan ve ilerlemeden nasibini almamış bir il’dir. Sayın Rakıcıoğlu, işte böyle tezatlar içindeki bir ilin başına geçmiştir. Yine söylemek gerekir ki, sayın Rakıcıoğlu nun  hepside birbirlerinden değerli selefleri, Bolunun kalkınmasında , ilerlemesinde ilin  makus talihi yenecek bir ateşlemeyi gerçekleştirememişlerdir.

Bir tarih de Cumhuriyet gazetesi yazarı, tanınmış gazeteci Mustafa EKMEKÇİ mensup olduğumuz siyasi partinin bir toplantısı için Bolu ya gelmişti. Tesadüfen

Benim arabama binen Ekmekçi nin (-Nasıl valiniz çalışıyor mu) sorusuna (- Vallahi Mustafa bey , bizim valilerimiz karşılama ve uğurlamadan çalışmaya fırsat bulamazlar )demiştim. Bu cevabım sayın Ekmekçi nin

çok hoşuna gitmiş olmalı ki ,     Bolu’daki siyasi toplantıyı anlatan yazısında , benim cevabımı kendine özgü üslubuyla değerlendirmişti.,

Gerçektende Bolu valilerinin karşılamada ve uğurlamada sarf ettikleri – bana göre boşa giden mesaileri – bir yerde Bolu muz için avantaja dönüşebilir . Bolu valileri bu imkanı yanı devletin bütün kademeleriyle çok kısa sürede tanışma imkanını Bolu için fırsatlara dönüştürebilirler.

Yukarıda bahsettiğim nitelikleriyle sayın Rakıcıoğlu nun bu fırsatları yakalamasını temenni ediyorum. Bolu’  ya kalıcı eserler kazandırmasın  diliyorum. Nesiller boyu ismini anımsatacak bu projelere önderlik etmesini istiyorum.

Bu dileklerimle fevkalade samimiyim. Zira sayın vali, benim ADAŞIM oluyorlar.

Bolu’daki hizmet yıllarında adaş olmamın sağladığı yakınlık içinde görevlerimize devam ettik. Sayın adaşım fevkalade disiplinli bir valiydi. Daha doğrusu kül yutmaz bir zekanın sahibiydi. Bir konu üzerinde fikrini açıkladıktan sonra muhataplarına (-Doğru mu söylüyorum beyefendi)  demesini hiç unutmam. Sayın Rakıcıoğlu  Bolu’daki görev süresinden sonra Sakarya Valiline atandı. Orada Sakarya’nın çok yakın olmasına rağmen kendisini fazla ziyaret edemedim. Yalnız bir defa Bolu’daki Saray Sinemasını işleten Umut Sanat firmasının sahibi Üstün KARABOL ‘ la Adapazarı’nda açılacak bir sinema için kendisini ziyarete gidebildim. Dönüşümüzde beni ve dolayısıyla Üstün beyi vilayetin dışına kadar uğurlamasını gören Üstün Karabol ‘ un  gözleri fal taşı gibi açılmıştı.

Sayın Rakıcıoğlu Hatay valiliği sırasında kanuni yaş haddinden emekli olarak Ankara’ya döndü. Bu arada zaman zaman  gerek Mehmet İNCEAYAN’nın gerekse Remzi KOCAMAN hocamızın davetlisi olarak çeşitli etkinlikler için Bolu’ya geldi. Kendisi ile  yüz yüze son görüşmemizde geçen yılbaşı etkinlikleri için    Mehmet İNCEAYAN’nın davetlisi olarak Bolu Termal de olmuştu. Sayın valinin rahatsızlığı iyice belirginleşmişti.

Bu Çarşamba beklediğimiz acı haberi aldık, sevgili adaşımı kaybetmiştik.

Şimdi son görevimizi ifa etmek üzere Ankara’ya gitmemiz gerekiyordu. Ankara’ ya gideceğine emin olduğum , Boluspor dan genel sekreterim Mehmet İNCEAYAN ‘la, değerli meslektaşım Av. Erol  ALTINTAŞ’ın babasının cenaze töreninde  karşılaşıyorum.(-Abi dünden beri seni arıyorum. Nerelerdesin seninle irtibat kuramadığım için, Necdet beyle  görüştüm, kusura bakma benim araba doldu. Yalnız  Remzi hocalarda bir minibüsle gideceklermiş. Ben şimdi Remzi hocayı arar sizin durumunuzu anlatırım). Bir süre sonra Remzi hoca tarafından aranıyorum: (- Sayın başkanım yarın saat 08:30 da vilayetin arkasındaki oto parktan hareket edeceğiz , sizi de bekliyoruz).

Remzi hocanın telefonuyla dünyalar benim oluyor, her kesin bildiği gibi göz sor ve ayak ağrılarım nedeniyle “Tempra’ nın  halefi Ford Fokus u” eskisi gibi ve bilhassa geceleri sağa sola sürmem imkansız hale dönüştüğünden bu fırsat  yukarıda söylediğim gibi beni çok sevindiriyor.Ertesi günü yanı Perşembe günü saat 08:30 da  kafilemiz vilayet basın bürosunun minibüsüyle kaptan Salim Kara yönetimde Ankara’ya hareket ediyor. Başta  Vilayet Basın Yayın Müdüresi Nuran Yılmaz, Vilayet Özel Kalem Müdüresi Serpil Duman, Eski Vilayet Özel Kalem Müdürü Orhan Ayhan, Adapazarı’ndan gelen Eski Koruma polisi Aydın Suna, Vilayet Yazı İşleri Müdürü İsmail Gülen, Vilayet konağının emektarları Aysel Akça ve İlhami Otacıoğlu   ile  valimizin çok sevdiği Mustafa Yaman ve Remzi Kocaman hocalarımız minibüsümüzün kadrosunu oluşturuyorlar.

Ankara’ da ilk durağımız resmi törenin yapılacağı İçişleri Bakanlığı . Burada, ilk olarak valimiz sayın Ahmet Zahteroğuları ile karşılaşıyoruz .Daha sonra  eski Bolu Orman  İşletme Müdürümüz Mehmet ERGE ile kucaklaşıyoruz . Mehmet Erge ile çok eski tarihlere dayanan bir dostluğumuz vardır. Mehmet ciğim, 12 Eylül öncesi  benim CHP İl Başkanlığım sırasında Mudurnu ilçe başkanı olan cennetmekan Raşit ÇENGER’ in damadıdır. İkinci olarak eski Düzce valimiz Cengiz Bulut’ la kucaklaşıyorum. Daha sonra yine  eski valimiz CHP Gaziantep  Milletvekili Ali Serindağ ve muhterem eşleri Elif Serindağ ile karşılaşıyoruz. Bu görüşmelerimiz sırasında sevgili Mustafa Yaman hocamız  her hangi bir yürüyüş tehlikemi emniyete almak için koluma girmek suretiyle lojistik desteğini ihmal etmiyor.  Sayın Serindağ, Kabristandan sonra bizim gurubu Meclise yemeğe davet ediyor. Bu arada Serindağ a takılıyorum: (-Sayın valim benim bildiğim sayın vekiller delegelere meclis lokantasında yemek verirler ).

12 Eylül den önce gerek Boluspor Başkanı gerekse CHP il başkanı olarak sık sık gittiğim meclis lokantasına otuz beş yıl sonra ilk defa gideceğim.

Bakanlıktaki törende son olarak eski valimiz Mehmet Ali TÜRKER ve muhterem eşleri Aynur TÜRKER hanımefendi  ile görüşüyoruz. Şimdi rotamızda cenaze namazının kılınacağı Kocatepe Camii var. Minibüsümüzü Ankara Müftülüğünün önlerinde bir yere park ediyoruz. Burada kafilemizden ayrılıp Ankara Müftülüğüne giriyorum. Hemen orada abdest alabilirsem ayak ağrılarımdan kurtulmuş olacağım . Nitekim abdestimi burada aldıktan sonra öğle namazımı kılmak üzere Kocatepe Camii ne yöneliyorum. Namazımızı eda ettikten sonra cenaze namazının kılınacağı bir çoğumuzun bildiği cenaze namazgahına gidiyorum. Ogün aynı zamanda dört cenaze namazı daha varmış . Cenazelerin cemaatleri birbirine karıştığından tanıdık aramaya başlıyorum. Neyse ilk olarak Mustafa Taşoğlu arkamdan geliyor. Meğer sayın Rakıcıoğlu  , Mustafa Taşoğlu ve muhterem eşinin nikah  şahidi imiş. Cenaze namazları kılındıktan sonra cemaat ayrışmaya başladığından dostlarımız daha da belirginleşmeye başlıyor. Burada kimleri görüyorum. Bolu Gündem Gazetesinin meşhur köşe yazarı Bülent Dinçtürk , eski Kızılay cı Işıl Erşen, eski Emniyet müdürümüz Mehmet Yazıcı , Kıbrıscık ın değerli evladı  yakın tarihde ki Kıbrıscıkspor gecesinde birlikte olduğumuz Mehmet Bilgin. Bu arada Bülent Dinçtürk ve Mehmet Bilgin kardeşlerimden ayrı ayrı  yemek daveti aldığımı söylemeliyim. Bu davetleri sayın Serindağ ın daveti nedeniyle nazikçe red ediyorum.

Şimdi sırada Cebeci Asrı Mezarlığındaki defin töreni var.

Sayın Rakıcıoğlu belki de Ankara Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü yaptığı sırada bu mezarlığı almış olmalı. 1. Kapının hemen 100 M ilersinde yol üzerinde ulaşımı çok kolay bir yerden son ikametgahını  almış. Burada da karşılaştığımız eski dostları yazmam lazım : Eski ORÜS genel müdürü Selahattin Turhal ve  eski meclis başkanımız Köksal Toptan .

Büyük yerlerde pek kabristana gelinmiyor. Resmi törenin katılımcıları ayrı, cenaze namazının katılımcıları ayrı oluyor. Bu gerçeği adaşımın cenazesinde de yaşadık. Kabristanda Neşe Rakıcıoğlu hanımefendiye taziyetlerimizi sunduktan sonra , rotamızı sayın Ali Serindağ ‘ın davetine katılmak üzere meclise çeviyoruz.

Buradaki yoğun emniyet tedbirlerinden sayın Serindağ ın müşaviri, eski Bolu valiliği koruma memuru Hüseyin Kazlı kardeşimizin olağanüstü ilgisi ile geçtikten sonra meclis lokantasına kuruluyoruz. Meclis lokantası 12 Eylül öncesi bıraktığım gibi, her hangi bir genişletme yapılmamış, burada yemek yerken CHP nın meşhur milletvekillerinden Kıbrıscıklı hemşerimiz Ankara milletvekilimiz İzzet Çetin’le karşılaşıyoruz. İzzet Çetin kardeşimiz Yener abisini kucaklayıp hasret gideriyor ve de kafilemizi Meclisten uğurluyor.

İşte böyle dostlar , sevgili adaşımın cenaze töreninden neler neler yazdık . Unutmuş olduğum dostlardan özür dilerim.

Sevgili adaşıma Yüce Allah dan mağfiretler   diliyorum. Muhterem eşleri Nese Rakıcıoğlu hanımefendiye baş sağlığı ve sabırlar diliyorum. Bu arada benim sevgili adaşıma karşı son görevimi yapmama neden olan Remzi Kocaman , Mustafa Yaman hocalarımıza, vilayetimizin mümtaz müdürleri Nuran Yılmaz ve Serpil Duman hanımefendilerle  kaptanımız Salim Kara kardeşlerime teşekkürlerimi sunuyorum.

Resim altları:

1.  Resim : Sevgili adaşımla son kez birlikte olduğum bir kare. Geçen yılbaşı Bolu Termal de birlikteyiz.Bu kareyi yıl başını takip eden ilk sayımızda kullanmıştım.Sevgili adaşım soldan ikinci , ancak görüldüğü gibi rahatsızlığı fotoğrafa da yansımış.
  2.  Resim : Meclisteki yemek sırasında görülüyoruz:Soldan sağa Bolu valiliği eski koruma memuru Aydın Suna, Ben, Sn. Ali Serindağ ve Remzi Kocaman . Bu güzel anıyı Nuran Yılmaz müdürümüz çekiyor . Söz verdiği gibi Bolu Gündem e gönderiyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Alemdar İnşaat’tan iki yeni kampanya19 Kasım 2018 Pazartesi 13:35
  • Bu abladan Allah razı olsun19 Kasım 2018 Pazartesi 13:32
  • Ziraat Odası değerlendirme toplantısı gerçekleştirdi19 Kasım 2018 Pazartesi 13:18
  • Doğanay’dan, Fatih Metin değerlendirmesi19 Kasım 2018 Pazartesi 13:05
  • Narkotik köpeği “SEZAR”dan gövde gösterisi19 Kasım 2018 Pazartesi 11:38
  • İtfaiye araç filosunu güçlendirdi19 Kasım 2018 Pazartesi 11:34
  • Milli Parklardan gece operasyonu19 Kasım 2018 Pazartesi 10:20
  • Hedef yarım milyon kişi19 Kasım 2018 Pazartesi 10:18
  • Yürüsün diye yaptılar ama yürümüyor19 Kasım 2018 Pazartesi 00:19
  • Bolu’nun okullarında ikiz rekoru19 Kasım 2018 Pazartesi 00:17
  • Tüm Hakları Saklıdır © 1989 Bolu Gündem Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.