• BIST 98.398
  • Ankara 14 °C

KÖROĞLU'NUN TORUNLARI ÜÇ BÜYÜKLERE KÖK SÖKTÜRMEYE GELİYORLAR

KÖROĞLU'NUN TORUNLARI  ÜÇ BÜYÜKLERE KÖK SÖKTÜRMEYE GELİYORLAR

Boluspor'un ilk şampiyonluğunu anlatmaya devam ediyoruz.

Nefes nefese geçen mücadelenin ulusal basındaki yankılarını geçen hafta anlatmıştık.

Ulusal basındaki değerli kalemler, Boluspor'un birinci lige adım atışını heyecanla karşılamışlar, övgü dolu sözlerle Boluspor'u selamlamışlardı.

Şimdi ise, Boluspor'un şampiyonluğunda emeği geçen futbolcularımızı konuşturacağız.

Boluspor, 1969-70 sezonuna Teknik Direktör olarak Galip Türkkan'la başladı, futbolcu antrenör Kuzman'la 4 maçlık bir seriden sonra, eski Federasyon Başkanlarından Muhterem Özyurt'un kardeşi Günaydın Özyurt'la şampiyonluğa ulaştı.

Günaydın Özyurt şampiyonluk hakkındaki düşüncelerini 9 Haziran 1970 tarihli Fotospor Gazetesi'ne verdiği demeçte, şöyle belirtmiş: "İlkten şunu söyleyeyim ki, grubumuzda biz değil de, başka bir takım şampiyon olsaydı, elde ettiğimiz başarının değeri yine çok büyük olacaktı. Çünkü ikinci ligde aşağı-yukarı eşit kuvvette olan takımlar var. Ve şunu da belirtmeliyim ki, her iki gruptan en az on takım Türkiye liginde rahatça oynayacak güçtedir. İşte biz böyle bir grupta tüm maçlarımızı final havası içinde oynadık. Ben Boluspor'da 16. maçtan sonra göreve başladım. Takımım oynadığı son 14 maçın 11'ini galibiyetle, 3'ünü ise beraberlikle bitirdi. Attığımız 21 gole karşılık, 3 tane yedik. Böyle bir dereye rağmen, şampiyonluğu gol averajıyla alışımız, ligin ne kadar çekişmeli geçtiğini, takımların gerçek gücünü ortaya koymuştur."

Bal-Kes'ler (Balıkesirspor) ile Köroğlu'nun torunları göğüs göğüse geçen bir mücadele verdiler 1969-70 sezonunda. Hele son bir maç vardı ki,

Tarsus İdmanyurdu-Boluspor.

Boluspor mutlak galip gelmeli idi Tarsus'ta.

Bal-Kes'ler ise İzmir'de Ülküspor'la oynayacaklardı. İş averaja bile kalabilirdi.

Maçların başlayacağı saat:16.00'da her iki kentte sessizlik hakimdi. Her iki kentten binlerce insan, Tarsus'a ve İzmir'e aktı.

Taksi azdı 1970'lerde. Taraftarlar, otobüsler, minibüsler, hatta kamyon kasalarına dolarak Tarsus'a, İzmir'e gittiler.

Ülküspor'un küme düşmesi kesinleşmişti.

Balıkesirspor zorlanmadan şaibeli bir sonuç aldı İzmir'de: 4-1.

Ama Tarsus'tan gelen haberler, Balıkesirspor için hiç de hayırlı değildi. Boluspor Tarsus İdmanyurdu'nu deplasmanda 2-0 yendi.

Golleri Rıdvan ve Vedat kaydetti. Dayı ve yeğen Boluspor'u birinci lige taşıdılar. Vedat, Rıdvan'ın dayısı idi.

İşte o günlere geri dönelim. Çetiner Erdoğan, Boluspor'un yıldızı, Boluspor'dan A Milli Takıma kadar yükselen ilk futbolcu bakın neler söylemiş:

"1969-70 sezonunun son maçını deplasmanda Tarsus İdmanyurdu'yla oynuyorduk.

O maçı kazanmamız şarttı. Rakibimiz Balıkesirspor da İzmir'de Ülküspor'la oynuyordu. İş belki de averaj hesaplarına kalacaktı. Biz o maçı 2-0 kazandık. Ben orada Mehmet Ağabeyin (Başaygün) oyununu unutamam. Mehmet Ağabey o gün süper kalecilik yaptı. Maçın ilk yarısında resmen bizi ipten aldı ve biz şampiyon olarak Bolu'ya döndük."

Tarsus İdmanyurdu-Boluspor maçının yıldızı Kalecimiz Mehmet Başaygün, maçtan bir gece önce yaşananları ve maçı ve şampiyonluğu bakın nasıl anlattı bize:

"1969-70 sezonu. O olay enteresandır. Rahmetli Altan (Doyran) o zaman genel kaptandı. Günaydın Özyurt da hocamızdı. Ben Tarsus maçından önceki maçlarda oynadım. En son şampiyonluk maçı olan Tarsus'a gittik. O akşam yemeğimizi yedik. Yemekten sonra Altan Doyran beni çağırdı. Yanında Günaydın Özyurt hocamız da vardı. Bana dediler ki: "Mehmet, sen yarın oynamayacaksın. Seni oynatmıyoruz. Biliyoruz aslında seni oynatmamız lazım, ama Talip Adanalı olduğu için seyirciyi de Boluspor lehine çevirmek adına, Talip'i oynatacağız." Ben çok üzüldüm. İbrahim Çelik'le aynı odada yatıyorduk. Akşam odadan çıktım. Baktım karşıdaki odadan sesler geliyor. O odada Soner'le Kuzman kalıyordu. Kapıyı vurdum kim o dediler: benim dedim Mehmet Başaygün. Kapıyı açtılar, içeri girdim. Baktım masayı kurmuşlar. Büyük bir rakı açmışlar kafayı çekiyorlar. Ben de nasıl olsa oynamıyorum ya, onlarla beraber oturdum. Fakat içki içmedim. İçki kullanmadığım için onlarla muhabbeti koyulaştırdım. Saat 04.00'e kadar oturduk. 04.00'ten sonra odama gittim. İbrahim yatmış uyumuş, ben de yattım uyudum. Sabahleyin kahvaltıyı yapıyoruz beni çağırdılar. Biraz sonra Tarsus'a gideceğiz. Kamp yaptığımız otel Mersin'deydi. Dediler ki "Mehmet dün gece düşündük, taşındık, gene seni oynatmaya karar verdik." Ben kendilerine birşey söyleyemedim. Ben az uyudum arkadaşlarım da içki içti diyemedim. Çünkü oynamak istiyordum, çok arzu ediyordum. Biliyorsunuz ben Boluluyum, bu memleketin çocuğuyum. Üstelik şampiyonluk maçı. Ne yapayım moralimi yükselttim kendi kendime. Maça çıktık, şahane bir maç oynadım. Allah da bana yardım etti, çok başarılı oldum. Ancak bunun tersi olsaydı, ben kötü goller yeseydim, altından nasıl kalkardık söylediğim gibi Allah bana yardım etti. Soner'le Kuzman da fevkalade iyi oynadılar. Bu örnek benim hocalık hayatıma bile bazı şeyler kazandırdı. Futbolcuya önce moral lazım. Öyle bir sigara içti diye, yahut bir kez rakı içti diye veya bir olay oldu diye futbolcuyu koparmak, atmak doğru değil. Zaman içerisinde insanın sinirleri yumuşuyor veya insanın morali değişiyor. Yani futbolun içinde herşey olabiliyor. O gün muazzam bir futbol oynadım ve takım şampiyon oldu. Eğer ben o gün normal bir kaleci gibi oynasaydım, Tarsus bizi yenerdi. Çünkü Tarsus İdmanyurdu Balıkesirspor'dan da prim almış. Ben 3-4 tane köşeden gol çıkardım 6 pasın içinden. 1969-70 sezonunda Tarsus'tan dönüşte bizi yollarda karşıladılar. Ayaklarımız havalarda geldik eve, omuzlarda geldik."

Tarsus İdmanyurdu maçında ilk golümüzü kaydeden Kaptan Rıdvan Ertanı'ya maçı sorduğumuzda, bir an duruyor, düşünüyor, duygulandığını hissediyoruz.

"Herşey öyle başkaydı ki o vakitler" diyerek söze başlayan Kaptan Rıdvan, "Benim en gerilimli, heyecanlı, hayatımın en önemli maçı hangisi diye sorarsanız: tereddütsüz Tarsus maçı derim. O maçta benim ilk golü atmam, benim için çok mutluluk verici idi. Ama kalecimiz Mehmet Abinin o maçta gösterdiği performans, muhteşemdi, bizi Tarsus maçında ipten aldı desek yeridir. Muazzam oynadı" diyor Kaptan Rıdvan.

Tabii bu bağlamda, Boluspor-Tarsus İdmanyurdu maçı ile ilgili daha sonra ulusal basında çıkan "şike" dedikodularına da değinmeden geçmemiz doğru olmaz.
Madem Boluspor tarihini yazıyoruz, bu konular da merceğimizin altında olmalı.

Eski futbolcularımıza bunu soramıyoruz bile, imasına bile tepki gösteriyorlar.

Eski Beden Terbiyesi Bolu Bölge Müdürü Saip Garipoğlu'na aynı soruyu yönelttiğimizde, onun değerlendirmesi daha farklı. "Tam aksine Balıkesirspor öylesine bir teşvikte bulunmuş ki Tarsus'a, iddiası olmayan takım Tarsus İdmanyurdu bir hafta kamp yapmıştı. Ve maçta da tabiri caizse "deli dana" gibi saldırdı Tarsuslular.

Zaten bir takımın en iyi futbolcusu maçtan sonra kalecisi olursa, o maçta şikeden bahsedilebilir mi?

Tarsus İdmanyurdu maçının yıldızı kalecimiz Mehmet Başaygün'dü. Böyle bir maçta şikeden söz edilebilir mi?

Düşünsenize, kaleciniz en az 20 topu kurtarmış maç boyunca, direkler kurtarmış birkaç şutu, sen o maçta şike oldu diyorsun.

Yalan, içi boş iddialar."

Gerçekten de öyle.

Tarsus maçını kime sorsak, hatırlayan herkes kaleci Mehmet'i işaret ediyor.

Evet değerli okurlarımız,

Bolusporlular 1965-70 dönemini bitirdik ve birinci lige, şimdiki süper lige ayak bastık.

Artık Anadolu harikası Köroğlu'nun torunları 1970-71 sezonunda 3 büyüklere kök söktürmeye geliyorlar.

Flaş takım geliyor. 1970-71'de Türk futboluna renk geliyor, kırmızı / beyaz geliyor.

Yazı dizimiz devam edecek.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Milyonları ilgilendiriyor26 Eylül 2018 Çarşamba 00:09
  • TRSM 10 yaşında26 Eylül 2018 Çarşamba 00:07
  • Mantar sezonu açıldı26 Eylül 2018 Çarşamba 00:05
  • Tüm Hakları Saklıdır © 1989 Bolu Gündem Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.