• BIST 73.391
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 1 °C

Vatandaş çileden çıktı

Abant Tabiat Parkı içerisinde bulunan ve yaklaşık 30 yıldır çadır kent sahası olarak kullanılan alanda konaklayan vatandaşların suyunu ve elektriğini kesen idare tabiri caiz ise insanları kapının önüne koydu.

Haber; Cem BAYRAM

Foto; C. Kutay AYKAN

Çoğunluğunu hasta ve yaşlıların oluşturduğu 25 kişinin çadırlı kamp alanından çıkmasını isteyen Milli parklar hiçbir bildirim ve duyuru yapmadan kampta bulunan kişilerin elektrik ve suyunu kesti. Kamp alanına henüz 20 gün önce gelen bir kampçı olan Ali Köse, “bize daha önce hiçbir bildirim yapılmadı. Biz buraya senelerdir gelir aylarca kalırız. Ben kalkıp memleketimden geldim şimdi dönmek için dünyanın masrafını nasıl ederim. Zaten dar gelirli insanlarız. Emekli maaşımla karınca kaderince mütevazi bir tatil için buraya geliyoruz” dedi.

Yaklaşık 28 yıldır her yıl çadırlı kamp alanına geldiğini belirten seksen yaşındaki Asım Karaoğmanoğlu, “ben elli yaşımdan beri buraya gelirim. Eşim ve ben hastayım burasının havası bize iyi geliyor. Biz aslen Trabzonluyuz yayla çocuğuyuz burasının yayla havası bizi iyi ediyor. Yıllardır gelir konaklar Aylarca kalırdık. İlk kez bu yıl dün kampa gelip yetkili olduğunu söyleyen bir çocuk kampı boşaltın yoksa ben sizi dışarı atarım dedi gitti. Bu insanlarda insaf yok mu?” şeklinde konuştu.

Milli parklar yetkililerinin durumu internet sitesinde bildirmediği için tası tarağı topladık buraya iki ay kalmaya geldik diyen Taner Başak ise, “yarın Bolu valisine gidip derdimizi anlatacağız. Kamp alanı içerisinde bulunan tuvaletler yenilenecekmiş bizi o yüzden buradan atıyorlarmış. Bizim tuvalet inşaatlarının bulunduğu alana zararımız yok. Tuvaletler çok uzak bir yerde olduğu için görünmüyor bile. Onlar ne yapacaksa yapsınlar biz günlük 20 lira kiramızı veriyoruz. Elektrik paramızı ödüyoruz bizden daha ne istiyorlar. Bu yapılan ramazan günü ayıptır. Günahtır” diye konuştu.

Çadırlı Kamp alanında kalan atmış yaşındaki Fevziye Bayrak, “buraya isminin Fatih Kaya olduğunu sonradan öğrendiğimiz bir çocuk geldi ve burayı kapatacağız deyip ağza alınmayacak sözler sarf edip gitti. Telefonlarda da hakarete varan sözler söyledi. Burada sağlık sorunları olan çok yaşlı insanlar kalıyor. O yaşlılara aziz mübarek ramazan günü zulüm yapılıyor. 25-30 yıldır her yıl yaylaya çıkar gibi buraya gelen kişileriz. Türkiye’nin birçok yerinde 8-10 lira alınan günlük çadır kirası burada 20 lira. Biz bu fahiş ücrete bile itiraz etmeden veriyoruz. Bu kişilere ne yaptık günahımız nedir bilemiyoruz” ifadelerini kullandı.

Abant Tabiat Parkı içerisinde bulunan ve Samat Yaylasının hemen altındaki çadırlı kamp alanı içerisinde bulunan 25 çadırdan 12 tanesi uygulamayı protesto ederek çadırlarını söküp bölgeden ayrılırken, çok uzak mesafeden gelen ve sağlık sorunları bulunan 9 aile hale kamp içerisinde kalarak yapılanlara direnmeye devam ediyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Dağkent'de kaza02 Aralık 2016 Cuma 09:40
  • İkincisi gerçekleştirildi02 Aralık 2016 Cuma 09:26
  • Baruş, Dünya Engelliler Günü’nü unutmadı02 Aralık 2016 Cuma 09:13
  • Tüm Hakları Saklıdır © 1989 Bolu Gündem Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.