F Tipi Cezaevi karıştı Gardiyanlar hakkında suç duyurusu

Haber albümü için resme tıklayın

F Tipi cezaevinin önünde geçtiğimiz haftadan bu yana eylem yapan İBDA Hareketi taraftarlarına cumartesi gecesi saat 10.00 sularında müdahale edildi. Eylemciler ve Cezaevi gardiyanlarıyla arasında bir arbede yaşanırken kolunda çatlak meydana gelen ve darp raporu alan Gaye Fikir Platform Sözcüsü Fatma Parmaksız, karakola giderek kendilerine saldırdıkları gerekçesiyle gardiyanlar ve kimliğini henüz bilmedikleri bazı sivil şahıslardan şikayetçi oldular.

HABER: Özge ELÇİ

16 yıldır cezaevinde yatan İBDA Hareketinin fikir babası Mirzabeyoğlu’nun tekrar yargılanması taleplerine destek vermek amacı ile geçtiğimiz hafta içinde İBDA Hareketine gönül vermiş bir grup, F Tipi cezaevine 300 metre mesafe kala çadır kurmuşlardı. Çadırların etrafını Mirzabeyoğlu’na destek mesajları ile donatan İBDA’lılar iftarlarını da bu çadırlarda açıyor, eylemleri ile yurt çapında dikkat uyandırmayı amaçlıyorlardı.

Gardiyanlarla arbede yaşandı

Ancak cumartesi günü öğle saatlerinde F Tipi cezaevinden D-100 karayoluna çıkmak isteyen, içlerinde F Tipi cezaevinde görevli gardiyanların bulunduğu araçtan inen gardiyanlarla tartışan İBDA taraftarları arasında çıkan arbede sonrası Bolu Emniyet Müdürlüğü Çevik Kuvvet ekipleri bölgeye gelerek çadırları kaldırmaları için İBDA taraftarlarına Cumartesi gecesi saat 22.00’ ye kadar müsaade verdi.

Darp raporu aldılar

İBDA taraftarları emniyet güçlerinin bu talimatına aldırış etmediler ve Kuran okuyarak eylemlerini sürdürdüler. Emniyet güçleri, bunun üzerine İBDA Hareketi taraftarlarını bölgeden uzaklaştırmak amacı ile müdahaleye başladı.

Grup, olay günü bazı gardiyanlar ve kim olduklarını bilmedikleri bazı sivillerin kendilerine saldırdığı, üzerlerine araba sürdüklerini ifade ederek Pazar günü Merkez Karakolu’na gittiler. Önce hastaneye giderek darp raporu alan bazı eylemciler, daha sonra tekrar karakola giderek ifade verdiler. İfadelerinde saldırıya uğradıklarını söyleyen eylemciler, gardiyanlardan ve kimliğini bilmedikleri şahıslar hakkında suç duyurusunda bulundular.

Olay anını anlattı

Karakol çıkışında bir açıklama yapan Gaye Fikir Platformu Sözcüsü Fatma Parmaksız, olay anını ve öncesinde yaşadıklarını şu ifadelerle anlattı; “Mirzabeyoğlu’na özgürlük kampının 6.gününde iftar vaktine yakın bir saatte yaklaşık 20:20 gibi iftar hazırlığı yapıyorduk. O alanda tahliyesini bekliyoruz. İftar hazırlığını yapmak üzereyken cezaevinden gelen bir araç, normal bir seyirde gelirken beni orada fark ettiğinde hızını 2-3 kat artırdı ve üzerime doğru yöneltti arabasını, beni ezmek istediği gibi bir kasıt gördüm. Kendimi zar zor kaldırıma attım ve ‘ne oluyor ne yapmak istiyorsun?’ diye tepki verdik. Daha sonra ise yolu kapatamazsınız diye tepki verdiler. Hiçbir şekilde yolu kapatmamıştık, alanımız tamamen yolu açık olacak şekilde dizayn edildi. Hemen yan yol açık; ama özellikle oradan geçilmek istendi. Özellikle araba benim üzerime sürülmek istendi ve benim can güvenliğim tehlikedeydi. Sonra bir tartışma oldu ve bir anda etrafımız sarıldı. Çok sayıda gardiyan ve siviller etrafımızı sardılar. Biz bayanlardık o saatte ve yanımızda çok az erkek vardı. Biz bayanlar olarak tartışma yaşandığında sakinleştirmek istedik; fakat arada kaldık ezildik ve darbeye uğradık. Erkekler, bizler ve çocuklarımız ezilme tehlikesiyle karşı karşıya kaldık. Kampta bulunanlardan bir arkadaşımız, bir sivil görevli tarafından çadırla dere kenarındaki kaldırıma sıkıştırıldı ve boğazlanmak istendi. Ben de müdahil olmak ve ayırmak istedim. Sivil görevli üzerime yöneldi ve beni bu hale getirdi. Kolumda çatlak var ve başka darp izleri de var. 3 günlük iş göremez raporum var. Bugün bütün günü hastanede geçirdik ve şikayetçiyiz. Bugün 4 kişi şikayetçi olduk. Yarın da diğer arkadaşlarımız gelerek sırayla hepsi şikayetçi olacak. Biz özgürlük kampına müdahale istemiyoruz. Yasal haklarımızı biliyoruz ve herhangi bir hak ihlal etmediğimizi biliyoruz. Bize İl Emniyet Müdürü’nün sunduğu gerekçe de oldukça komik. O da şu ‘Biz seyahat özgürlüğünü kısıtlıyormuşuz.’ Bizi bu suç ile alanımızı tehdit etti. İftarımızı o şekilde yaptık. Biz alanımızı terk etmedik” ifadelerini kullandı.

“Bugün 4 kişi şikayetçi olduk, herkes sırayla şikayetçi olacak”

Özgürlük kampına devam edeceklerini ifade eden Parmaksız, “Mirzabeyoğlu’nun özgürlüğüne müdahale istemiyoruz. Mirzabeyoğlu’nun özgürlüğünü istiyoruz. Kendilerini bekliyoruz, bayramı bekliyoruz. Mirzabeyoğlu’nun özgürlüğünde bayram yapacağız burada. Kimse bizim bu sevincimizi engellemeye çalışmasın. Hangi çevre, hangi kişi bunu tezgahlıyorsa boş çıkacak bu oyun. Mirzabeyoğlu özgür olacak ve biz onun özgürlüğünde bayram yapacağız. Bugün 4 kişi şikayetçi olduk. Görüntüleri var elimizde saldırganların eşkallerini belirledik. Büyük bir güruhtu. Asıl sorumluları belirledik ve şikayetimizi ifadelendirmiş olduk. Kampa devam edeceğiz kampta 6 gündür Kuran-ı Kerim okuyoruz, Mirzabeyoglu’nun eserlerini okuyoruz. Namazlarımızı kılıyoruz. İftar sahur yapıyoruz. Yasadışı bir durum veya provokasyon yaptığımız yok. Bizim en nihai beklentimiz Mirzabeyoğlu’nun özgürlüğüdür” diye konuştu.

14 Tem 2014 - 00:00 - Güncel

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Bolu Gündem Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Bolu Gündem hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Bolu Gündem editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Bolu Gündem değil haberi geçen ajanstır.